Jdi na obsah Jdi na menu
 


jogurtová dieta

1. 10. 2007

Jogurtová dieta

Odborníci už dávno přišli na to, že jogurt je vhodnou potravinou k udržení dobré postavy. Zkuste držet krátkou třídenní jogurtovou kúru a uvidíte, že kila půjdou dolů.

Jogurtová dieta - proč právě jogurt?

  • Na začátku dvacátého století přišli vědci na to, živé bakterie v jogurtu jsou schopny bojovat proti choroboplodným zárodkům, které vznikají zkvašením zbytků potravy ve střevech.To znamená, že jogurt příznivě působí na zažívání a střevní mikroflóru a umožňuje tak pročištění organismu.
  • Jogurt obsahuje především vápník, který ovlivňuje tukové buňky.
  • Bílkoviny z jogurtů jsou dobré pro stavbu svalů a napnutí tkání.
  • Jogurt dodá množství minerálních látek, nejdůležitější jsou vápník, fosfor a fluor.
  • Vitamíny se starají o krásu pleti, pevnost nehtů a zdraví vlasů.

Jogurtová dieta - který jogurt volit?

  • Na trhu je celá řada jogurtů, ale pro dietní recepty je nutné volit probiotické jogurty. Tyto jogurty obsahují mléčné bakterie, které se starají o správný průběh trávení v žaludku a střevech. Vytvářejí tam zdravé střevní prostředí, mléčné bakterie aktivují přirozenou obranyschopnost organismu.
  • Pro dietu jsou nejvhodnější takové jogurty, u kterých kalorická hodnota nepřesáhne 420kJ/100 g.

Jogurtová dieta - kam s jogurtem?

  • Jogurt je ideální ve spojení s vlákninou. Zvláště po ránu tělo nastartuje a dodá mu potřebnou energii.
  • Do jogurtu přimíchávejte ovesné vločky nebo müsli. Neměli byste si tyto hody dopřávat s cukrem (a jinými sladkými dochucovadly).
  • Jogurt obohatíte přidáním ovoce (jahody, jablko) nebo zeleniny.
  • Bílý jogurt je ideální k přípravě zeleninových salátů (vhodné jsou ředkvičky a salátové okurky). Dochucujte česnekem, bylinkovou solí a pepřem.
  • K obědu si můžete upravit např. krůtí maso s jogurtovou omáčkou. Ta se skládá z česneku a nasekaných bylinek.
  • Během diety byste měli jíst dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, zeleninu můžete také spařit nebo podusit.
  • Jako přílohu podávejte těstoviny, rýži nebo celozrnný chleba.
  • Zasytí vás i studená ovocná polévka, kdy jogurt smícháte s čerstvým ovocem (maliny, jahody, ostružiny, rybíz..). Čerstvé ovoce můžete nahradit i zavařovaným.
  • Nezapomínejte dodržovat pravidelný pitný režim a jídla po malých dávkách rozložit do celého dne.