Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hubněte chytře. Vyhněte se chybám!

25. 2. 2008

Potřebujete a chcete zhubnout? Nedělejte chyby, které vás mohou zavést na scestí.

Jednoduchá strategie, kterou vám přinášíme, obsahuje snadno splnitelné zásady. Ty vám nejen pomůžou dosáhnout svého cíle, ale následně si svou vysněnou váhu udržet. Víte třeba, že pokud snížíte denní konzumaci o pouhých 100 kalorií, zhubnete za rok jedno kilo? To by vám asi nestačilo? Ne? Tak jdeme dál.


Pět stovek dolů
K výraznějšímu hubnutí je potřeba snížit příjem o 500 kalorii denně. Mluvíme zde ale o celkové bilanci, nemusíte tedy sníst o uvedených 500 kalorií méně.

Spořádejte o 250 kalorií méně a zároveň se snažte spálit 250 kalorií například půlhodinovou nebo 45minutovou chůzí. Když to budete praktikovat týden, můžete za tu dobu zhubnou až půl kila.

Nemusíte tedy drasticky měnit své zvyky, ale malé krůčky, které uvádíme, vás nastartují správným směrem.

Objednejte dva předkrmy
Ze studie Univerzity Severní Karolíny vyplývá, že průměrný hamburger je o 23 procent větší než v roce 1977. Vyberte se tedy salát nebo polévku z nabídky restaurace či rychlého občerstvení místo obligátního burgra.

Začněte se salátem
A jezte méně během přestávek mezi hlavními jídly. Navíc pokud je salát vyšperkován nízkotučnou mozzarelou a nízkokalorickým italským dresingem místo vysokotučných alternativ, sníte o 10 % méně kalorií v průběhu dne.

Namočit a napíchnout
Jestli si kousky jídla namáčíte v dresingu v oddělené misce zkuste to jinak. Ponořte jen vidličku a až následně si nabodněte své soustu. Tento malý manévr může ušetřit až stovky kalorií.

Dávejte si pozor na kalorie z kafe
Ta fantastická tekutina, bez níž se neobejdete, může obsahovat tolik kalorií jako celý oběd.

Choďte, choďte. A choďte...
Když váš mobil zazvoní, vstaňte a procházejte se po bytě nebo vyražte ven. Pokud takto strávíte 10 minut denně, chůzí "navíc" se vám může povést spálit kolem 1000 kalorií měsíčně a shodit 1,5 kg za rok.

Jenom tak neseďte
Průměrný člověk spálí při sezení 100 kalorií za hodinu sezení, ale 140 kalorií když stojí. Zkuste prostát 2 hodiny pracovního času a shodit tak až 3 kila za rok.

Spěte dobře, hubněte víc
Pokud se dostatečně nevyspíte, zvětšuje se produkce stresového hormonu, který také reguluje chuť k jídlu. Navíc málo spánku může znemožňovat vašemu tělu spalovat karbohydráty, které se následně transformují na tuky a uloží se.

Zvyšte svůj příjem proteinů
Strava obsahující vysoký podíl proteinů a malý uhlovodanů vám pomůže chránit svalovou hmotu při hubnutí. Studie Illinoiské univerzity tedy doporučuje konzumovat hovězí, mléko, drůbež, ryby a vejce - tyhle potraviny vám pomohou ochránit vaší svalovou tkáň.

Pište si cvičební deník
Pokud si budete psát své cvičební úspěchy, jste na skvělé cestě k zlepšování. Dáváte sami sobě kladnou zpětnou vazbu, vidíte jasně svůj postup a lépe se soustředíte na své cíle.

Dejte si každý den mléko
Kousek sýra, sklenice mléka či jogurt pomůže nastartovat váš metabolismus. Studie dokazují, že lidé, kteří přijímají denně o 500 kalorí méně při současné konzumaci mléčných výrobků alespoň třikrát denně, zhubli 7,5 kg během 12 týdnů, tedy více než kdyby jen snížili příjem o 500 kalorií.

Jablko před večeří
Jak 346 občanů malého města v Washingtonu ztratilo v průměru 8,5 kg za tři měsíce? Pomohlo jim k tomu kromě cvičení a vyvážené stravy jablko s každým jídlem. Průměrně jablko totiž obsahuje 5 gramů vlákniny, která vyvolává pocit sytosti.

Pijte vodu
Vaše tělo si často plete žízeň s hladem, takže se snažte dodržovat pravidelný pitný režim.

Buďte chvilku jako děti
Zkuste se chvilku chovat jako děti, pokud máte vlastní, hrajte si s nimi. Určitě to bude vítaná úleva od rotopedu a divili byste se, kolik dokážete při tomto blbnutí spálit kalorií (120 za každých 20 minut).

Vyčistěte si zuby po každém jídle.
Krom zdraví vašich zubů pomůžete i své váze. Psychologicky totiž akt čištění zubů působí jako signál k odmítnutí další svačinky.
 

Komentáře

Přidat komentář
Kontrolní kód Přehrát audio kód

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA