Jdi na obsah Jdi na menu
 


Copak nikdy nezhubnu?

1. 3. 2008
Copak nikdy nezhubnu? Snažíte se prostě ze všech sil zeštíhlet a nějak vám to nejde? Možná se dopouštíte stravovacích chyb, nebo jste málo trpělivé. Proto jsme vybrali několik častých dietních zádrhelů, které mohou trápit i vás. Po shození několika kil už to dál nejde? Musíte být trpělivé, tak jako trvá poměrně dlouho, než po nasazení diety váha ukáže počáteční úbytek váhy, po nějakých pár kilech hubnutí začne stagnovat. Nenechte se tímto nepříjemným obdobím zaskočit a hlavně nepolevujte v omezení jídelníčku. Jinak vám hrozí jo-jo efekt a vrátíte se do původní váhy. Cvičím jako blázen, ale nehubnu! Podobný problém - musíte vydržet, výsledky s dostaví až za nějaký - pro vás možná dlouhý čas. Tukové polštářky se totiž proměňují na svalovinu a ta je bohužel těžší. Zatím vám musí stačit pocit, že si zpevňujete tělo. Vůbec na vás třeba nezabírá vláknina, i když se jí snažíte jíst hodně? A zapíjíte jí vodou? Aby vláknina nabobtnala a začala působit potřebuje zalít minimálně 3 deci vody. Jím jenom celozrnné pečivo! Pečivo vyrobené z celozrnné mouky dodává mnoho vitamínů, minerálních látek a vlákniny, která prodlužuje pocit sytosti. Trvá proto déle, než vyhládnete - na rozdíl od bílého pečiva. Nicméně kalorická výživnost je přibližně stejná. Takže pokud chcete zhubnout, musíte omezit i přísun celozrnného pečiva. Jím jenom ráno a navečer! To není správné. Jezte častěji, ale malé porce. Dlouhá pauza mezi příjmem potravy způsobuje, že metabolismus jede na úsporný režim, spaluje tedy méně kalorií, než když přijímáte menší porce častěji. Například o těstovinách se říká, že jsou lehké jídlo, ale některým z vás je po nich těžko. Záleží totiž na omáčce, kterou si je poléváte. Obsahuje-li hodně kečupu nebo smetany, změní se takový oběd na kalorickou bombu. Vyhýbám se pečlivě přílohám! Zdravé pro váš organizmus, který potřebuje dostat od všeho něco, aby mohl rovnovážně fungovat to rozhodně není. Jakmile něco vyloučíte, škodíte si. Platí tisíckrát ověřené pravidlo, že jídelníček by měl být pestrý, ale náplň talířů poloviční. Milujete třeba polévky, ale bojíte se je jíst, protože se po nich prý tloustne? Omyl! Pokud vám v nich nestojí lžíce zahuštěním, můžete si ji dopřát. Dávejte přednost vývarům s plovoucími kousky zeleniny, brambor, luštěnin. A když s bez jíšky neobejdete, šetřete s ní. Lehké polévky jsou naopak velice zdravé, protože dodávají tolik potřebné tekutiny.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

...

(laura, 29. 7. 2008 9:33)

ahojky,nevím,kde jsi to vzala,ale hroznové víno má na 100 g 69 kcal...pa

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA